Türkiye’nin Gaz İhracatı Türkiye, doğal gaz altyapısına yönelik yaptığı yatırımlarla ulusal şebekede yıllık 80 milyar metreküp gaz verme kapasitesine ulaştı. Ülkemiz yıllık 50 milyar metreküp civarında gaz tüketirken, kapasite fazlası gazı doğal gaz merkezi olma hedefiyle ihracata yönlendiriyor. Uluslararası Anlaşmalar Geçtiğimiz yıl, BOTAŞ ile Bulgaristan, Macaristan, Romanya ve Moldova gibi ülkelerin ilgili şirketleri arasında gaz…
Türkiye, doğal gaz altyapısına yönelik yaptığı yatırımlarla ulusal şebekede yıllık 80 milyar metreküp gaz verme kapasitesine ulaştı. Ülkemiz yıllık 50 milyar metreküp civarında gaz tüketirken, kapasite fazlası gazı doğal gaz merkezi olma hedefiyle ihracata yönlendiriyor.
Geçtiğimiz yıl, BOTAŞ ile Bulgaristan, Macaristan, Romanya ve Moldova gibi ülkelerin ilgili şirketleri arasında gaz ihracatı anlaşmaları imzalandı. Nisan ayından bu yana ise Türk harmanı oluşturmak amacıyla kaynak çeşitliliği hedeflenerek 4 farklı şirketle LNG tedarik anlaşması yapıldı.
BOTAŞ, Umman ile Ocak 2023’te LNG Tedarik Anlaşması imzalayarak yıllık 1 milyon ton LNG ithalatı yapacak. Ayrıca ExxonMobil ile yapılan Mutabakat Muhtırası ve Shell ile TotalEnergies ile imzalanan 10 yıllık LNG anlaşmalarıyla toplamda yaklaşık 100 milyar metreküpe kadar gaz temin edilebileceği öngörülüyor.
Anlaşmalar sadece Türkiye’nin değil, bölgenin tedarik güvenliğine de katkı sağlıyor. PETFORM Gaz Grubu Başkanı Gökhan Soruş, Türkiye’nin bölge için bir “gaz ticaret merkezi” olma hedefi doğrultusunda gelecek yıl boru hattı anlaşmalarının yenilenmesini beklediğini belirtti.
Soruş, Türkiye’nin gaz portföyünün çeşitliliğini ve esnekliğini artıracak olan LNG tedarik anlaşmalarının ülke ekonomisine ciddi katkılar sağlayabileceğine inandığını vurguladı. Ayrıca, Türkiye’nin yaz aylarında kullanılmayan gaz kapasitesini daha etkin kullanmak için LNG sözleşmelerinin artması gerektiğini ifade etti.
Reklam & İşbirliği: [email protected]