Hasta Hakları Aktivistleri Derneği Başkanı Orhan Demir, özel hastanelerin acil servislerde aldığı ücretleri ve 38 derece üstü ateşin acil kabul edilip edilmediğini anlattı.
Hasta Hakları Aktivistleri Derneği Başkanı Orhan Demir, özel hastanelerin acil servislerde aldığı ücretleri mercek altına aldı. Sosyal medyada paylaşılan bir videoda bir vatandaş, 39 derece ateşle başvurduğu özel hastanenin acil servisinden 8.000 TL muayene ücreti alındığını belirterek tepki göstermişti.
Demir, canlı yayında yaptığı açıklamalarda, 38 derece ve üzeri ateşi olan hastaların, şikayetleri de varsa acil olarak değerlendirilmesi gerektiğini belirtti. 39 ve üzeri ateşi olan hastaların ise herhangi bir yakınması olmasa bile acil kabul edilmesi gerektiğini vurguladı.
Orhan Demir, hastanede yapılan tetkiklerin ardından hastanın durumuna göre yeşil veya sarı alan hastası olarak sınıflandırıldığını söyledi. Demir, hastaya tıbbi müdahale yapıldığı ve müşahede altına alındığı durumlarda, mevzuata göre ek ücret talep edilemeyeceğini ifade etti. Sağlık Bakanlığı ile Sosyal Güvenlik Kurumu arasındaki resmi yazıya göre, ani gelişen hastalık, kaza veya yaralanma durumlarında sağlık kuruluşuna başvuran ve müşahede altına alınan, tıbbi müdahale yapılan veya başka bir sağlık kuruluşuna sevk edilen hastalar acil kabul ediliyor.
Demir, koltuk altına yapılan soğuk tampon, solunum ve dolaşım yolunu destekleyen girişimler veya ağrı kesici enjeksiyon gibi uygulamaların da tıbbi müdahale sayıldığını ve bu durumlarda ücret alınmaması gerektiğini belirtti. Hastaneye acil olarak gidilmesi durumunun tek başına hastanın acil olduğu anlamına gelmediğini, hekimin bilimsel kurallara göre aciliyet durumunu değerlendirmesi gerektiğini ekledi.
Acil vakaların 24 saat içinde müdahale edilmediği durumlarda veya aciliyet durumunun sona ermesi halinde ücretlendirme politikalarının değişebileceğini söyledi. Ancak Demir, hastanın acil durumunun sona erdiğine dair bilgilendirilmesi ve muvafakatının alınması gerektiğini vurguladı. Bilinci kapalı veya iradesi dışında en yakın sağlık kuruluşuna getirilen hastaların durumları stabil hale geldikten sonra aciliyet bilgisi verilmesinin ve belge imzalatılmasının sosyal güvenlik hukukuna aykırı olduğunu belirtti.
Reklam & İşbirliği: [email protected]